Hévíz Város Önkormányzat ASP központhoz való csatlakozása
Beruházás helye: 8380 Hévíz Kossuth L. u. 1., Zala megye
Megítélt összeg: 6.999.510 HUF
Támogatás intenzitás: 100 %
Projekt kezdete: 2017.01.01.
Projekt tervezett befejezése: 2018.06.30.
Kedvezményezett: Hévíz Város Önkormányzat
Cím: 8380, Hévíz, Kossuth L. u. 1.
Telefon: 83/500-833
Honlap: http://onkormanyzat.heviz.hu/
Hévíz Város Önkormányzata a különféle szakrendszerei esetében rendszercsatlakozást kíván megvalósítani. Jelenleg a hivatali alkalmazottak létszáma 48 fő, melyből a rendszercsatlakozással érintett személyek száma 43 fő. A jelenlegi iratkezelési és komplex gazdálkodási modult a 2009. évi ÁROP pályázat alapján megvalósított fejlesztés alapján a Zalaszám Informatika Kft. biztosítja Organ-P programjuk segítségével.
Tevékenységek:
A rendszer hatékony mûködése érdekében a migráció során felül kell vizsgálni a migrálásra kerülő adatállományokat és a szükséges tisztításokat el kell végezni annak érdekében, hogy azok adatminősége megfelelő legyen, az adattisztítás során ki kell térni a hibákra. A csatlakozási folyamat során a korábbi nyilvántartásokból az ASP rendeletnek megfelelően migrálni kell az adatokat.
A tevékenység 5 szakrendszert érint az alábbiak szerint: gazdálkodás, iratkezelés, vagyonkataszter, hagyatéki leltár, elektronikus ügyintézés.
A projekt során a kötelezően elvégzendő informatikai biztonsági szabályzat, valamint az iratkezelési szabályzaton felül módosításra kerül az ellenőrzési nyomvonalszabályzat is, így összesen 3 szabályzat módosítása, felülvizsgálata történik meg.
Az elektronikus ügyintézés kapcsán az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó belső szabályzások megalkotása, a szükséges önkormányzati rendeletek elkészítése, a folyamatban részt vevő ügyintézők felkészítése történik meg. Az ügyfelek által igénybe vehető elektronikusan indítható ügytípusok az alábbiak lesznek: iparûzési adóbevallás; idegenforgalmi adóbevallás; építményadó-bevallás.
Tesztelés, élesítés során megtörténik az önkormányzat által végrehajtott és sikeresen lezárt migrációs, felhasználói tesztelések, ennek eredményeképpen mûködő, az ASP központ által élesített keretrendszer, szakrendszeri szolgáltatások és adatátadási folyamat valósul meg. Önkormányzatunk esetében ennek értéke 7 az alábbiak szerint: keretrendszer, gazdálkodás, iratkezelés, vagyonkataszter, hagyatéki leltár, elektronikus ügyintézés, adó. Ezen tevékenységek megvalósítását külső erőforrás bevonásával kívánjuk megvalósítani.
A fejlesztés kapcsán informatikai beruházás is történik a rendszerek hatékony és zavarmentes mûködtetésének biztosítása miatt. A 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről szerinti beszerzések történnek, azaz az abban meghatározott minimum követelményû, vagy azokat meghaladó paraméterekkel bíró eszközök kerülnek beszerzésre az alábbiak szerint:
- 43 db kártyaolvasó
- 4 db A4-es multifunkcionális nyomtató
- 1 db A3-as multifunkcionális központi nyomtató
- 4 db laptop MS Windows környezettel.