HÍRLEVÉL 2008. június
Belföldi online akció
Az idei évben nagyobb hangsúlyt fektetünk az internetes kommunikációnkra, mivel már jól mûködő honlappal rendelkezik az egyesület, amin mindegyik tagunk szerepel. A június 13-án induló bannereink a www.utazas.lap.hu, a www.belfoldiutazas.lap.hu oldalakon egy hónapig, míg a www.startutazas.hu oldalon két hétig hívják fel a figyelmet Hévízre. A www.itthonotthonvan.hu honlapon június elejétől 3 hónapig szerepel a reklámunk, míg a www.iranymagyarorszag.hu honlapon éves megjelenésünk van 10 témában. Hasonló kampányt tervezünk ősszel és télen is.
Külföldi bannerek
A Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek honlapjára is kikerültek a bannereink, így aki Magyarország után érdeklődik az elsők között Hévízt is megtalálja. Az éves banner megjelenések keretében a www.ungarntourismus.de, a www.ungarntourismus.at, a www.gotohungary.co.uk , és az orosz www.hungary.ru valamint a www.vengria.ru honlapokon. A német és az angol lapokon a West-Balaton Kht.-vel közösen jelentettünk meg bannert, ami a www.west-balaton.hu és a www.hevizmarketing.hu címekre is átlinkel.
ATV reggeli Jam mûsora
Az ATV reggeli Jam címû mûsora élő közvetítéssel Hévízről fog az adásba bejelentkezni 2008. július 3-4 (csütörtök - péntek) 7.00 – 9.00 óra között, valamint július 7-8 (hétfő-kedd) 7.00 - 9.00 óra között. Az adások helyszíne a Tófürdő lesz, így a mûsort néző napi 250.000 – 280.000 ember reggelente a Tófürdő gyönyörû látványával ébredhet. Az adások témái és vendégei hévízi kötődésûek lesznek, az egészség, wellness, aktív időtöltés és a Balaton régió témakörökben.
Rádió kampány
Szeged és Debrecen leghallgatottabb helyi rádióiban június 16 – 20 között, valamint június 23 – 27 között többszázezren hallgatták Hévíz reklám spotját, ami hévízi nyaralásra buzdította a hallgatóságot. A megjelenés sikeres volt, így az akció novemberben fog folytatódni, hasonló 2 hetes, hétköznapokra koncentráló rádió reklámmal.
Plusz 10 millió forrás Hévíz nemzetközi reklámjára a Légi Marketing Alapban!
Jelenleg 22,5 millió Ft támogatás és további 5 millió Ft ígérvény van az LMA-ban, ami 55 millió forintos keretet jelent az MT Zrt. azonos mértékû hozzájárulásával együtt.
A támogatókból 13 Hévíz és térsége, valamint 15 Balaton-parti szolgáltató és önkormányzat. A hévízi támogatók közel 16 millió Ft-ot tettek hozzá, ebből 10 millió Ft-ot a marketing egyesület. Az általunk biztosított forrás az egyesület által meghatározott célokra kerül felhasználásra, és ezt egészíti ki a Magyar Turizmus Zrt. hozzáadott 10 millió forintja, ami szintén hévízi városmarketing célokat szolgál. Ezáltal 10 millió Ft-tal bővíteni tudtuk a külföldi marketing kommunikációnkat. Az alap támogatásából Berlin, Düsseldorf-Weeze, Frankfurt és London térségében valósítottak meg a térséget népszerûsítő online és óriásplakát valamint citylight kampányokat. A kampányok mindegyikében Hévíz kiemelt megjelenést kapott.
Müncheni Direct Mail kampány
Május 29-én 10.000 München környéki háztartás kapta kézhez a nyereményjátékkal egybekötött, Hévízt bemutató XXL képeslapunkat. Az A4-es méretû színes képeslappal 1 hetes hévízi nyaralást nyerhetnek a válaszlevelet visszaküldők, akik közül sorsolással választják ki a szerencséseket. Első ízben próbáltuk ki a direct mail kampány hatékonyságát, megfelelő számú válaszlevél esetén további német nagyvárosokban is szervezünk hasonló akciókat.
Szállás katalógus
A napokban elkészül az új szálláskiadvány, amely már egy prospektuson belül tartalmazza a Szobakiadó Szövetség és a marketing egyesület tagjainak hirdetéseit. Ezáltal 28 oldalon Hévíz teljes szálláskínálata bemutatásra kerül, valamint szolgáltató tagjaink is bemutatkoznak a kiadványban. A 10.000 példányban megrendelt 3 nyelvû kiadványt külföldön és belföldön egyaránt terjeszteni fogjuk vásárokon és a Magyar Turizmus Zrt. csatornáin keresztül.
2008-as pályázataink
Az egyesület sikeresen pályázott a Zala Megyei Közgyûlés turisztikai pályázati kiírására. A 3,8 milliós összköltséggel megvalósuló online marketing kampányunk lebonyolításához 800.000 Ft támogatást ítélt meg a megyei idegenforgalmi bizottság, amely keretében belföldi és külföldi turisztikai honlapokon történő megjelenéseket szervezünk Hévíz város ismertségének növelése érdekében.
A Turisztikai Célerőirányzat felhívására benyújtott pályázatunkat befogadta a kiíró. Eredmény júliusra várható a 3,6 milliós összköltségû pályázatunkra, melynek keretében az invitatív kiadvány megvalósításához kértünk támogatást.
Továbbra is figyelemmel kísérjük a pályázati kiírásokat, és minden lehetséges alkalmat megragadunk plusz források bevonása érdekében.
Növekvő taglétszám
Mára 49 tagúvá nőtt a 2 éve 28 taggal megalakult egyesület.
Ez is mutatja, hogy egyre többen gondolják úgy a városban, hogy összefogásban, tudatos marketing gondolkodással kell dolgozni Hévíz ismertségének és imázsának növelése érdekében. Az elmúlt hónapokban belépett 4 új tagunk a Balaton Ballooning Gmbh., az Admirál Optika, a For Hotels Kft., Spa & Wellness Hotel Fit és a Flavius Táncklub. Bízunk benne, hogy a taglétszám növekedése tovább folytatódik a jövőben is.
(Forrás: HÉVÍZI TV)