A feladat olyan kísérletsorozatok összeállítása volt szenzorok és a National Instruments myDAQ nevû mérőeszköze segítségével, amelyek a kísérleti adatok digitális leképezésével egy, a hagyományosnál vonzóbb tanulási módot kínálnak a digitális technológiába beleszületett generációnak. A szervezők tervei szerint jövőre tanárokból és diákokból álló teamek számára hirdetik meg a pályázatot.
A szakértő zsûri által legjobbnak ítélt pályázatokat Fraller Csaba, a hévízi Bibó István Gimnázium és Szakközépiskola fizikatanára és két debreceni pedagógus, Csatári László (Szent József Gimnázium és Szakközépiskola) és Vizi Tibor (Brassai Sámuel Gimnázium és Szakközépiskola) nyújtották be. A pályázatok új irányokat jelölnek ki a fizika és más természettudományos tárgyak oktatásában: a klasszikus és modern fizikai kísérletek digitális leképezése olyan objektív, a diákok által is ellenőrizhető és használható adathalmazokat eredményez, amelyek egy interaktív tanulási élmény kiindulópontjai lehetnek.
Dr. Ábrahám László, az NI Hungary Kft. ügyvezetője szerint a megközelítés széleskörû elterjedése a köz- és a felsőoktatásban részben megoldást kínálhatna a mûszaki és természettudományok térvesztésére. A kifejezetten oktatási célokra kifejlesztett, 2010-ben Innovációs Nagydíjat is nyert myDAQ nyolc kulcsrakész szoftverdefiniált mérőmûszer kombinációja, melynek segítségével a diákok a laboratóriumon kívül is pontos és megbízható méréseket végezhetnek. A vezető elektronikai gyártó és fejlesztő National Instruments (NI) diákok számára is évente lehetőséget biztosít, hogy pályázat keretében dolgozzák ki saját innovatív mérés- és irányítástechnikai alkalmazásaikat a hordozható egyszemélyes laboratórium segítségével.
Forrás: MTI