Kerékpáros termékfejlesztés keretében térképek, út jelölések és egész napos programok is megvalósításra kerülnek, emellett garantált programok és városi animáció várja majd a fürdőváros látogatóit.
Mindez annak köszönhető, hogy a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület pályázatot nyújtott be a Nyugat – dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökséghez a „Balatoni Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek támogatása” címmel megjelent felhívásra. Ennek eredményeként 47.158.000 Ft támogatást ítélt meg számára a szakmai döntéshozó bizottság. A támogatás az 55.480.000 Ft-os összköltségvetéssel megvalósuló projekt 85%-át finanszírozza. A projekt a turistáknak szóló látványos elemek mellett számos kutatási, fejlesztési, képzési és szervezési elemet tartalmaz, ami a vendégigények pontosabb meghatározását és kielégítését teszik lehetővé.
A pályázat előkészületeiben nagy segítséget nyújtott Hévíz Város Önkormányzata, az egyesület tagjai valamint a helyi civil szervezetek, akik részvételére a megvalósítás során is számítunk.
A Desztinációs együttmûködés további erősítése Hévízen, az „élet forrásánál” címû pályázat összefoglalója
A projekt főbb tevékenységei:
Szervezetfejlesztés és képzés
A képzések, tanulmányutak és szakmai tapasztalatcserék elősegítik az érdekeltek informálását és szakmai fejlődését, ami a hatékony turisztikai fejlesztések alapfeltétele. Az Egyesület tevékenysége kiterjed a helyi turizmus fejlesztésének és menedzselésének egészére. A projekt célja az Egyesület tevékenységének részleges átalakítása; az egyes szakterületek szétválasztása, a kompetenciák meghatározása, a képzési programokon keresztül a szakmaiság további erősítése.
Kulcsfejlesztések:
-TDM munkatársak és tagok számára képzések szervezése.
Az egyesületi tagok képzése: számítógépes alapismeretek, online felületek kezelése, saját szálláshely adatok frissítés, online hirdetések világa, értékesítési tippek, digitális fotózás, helyi kulturális és történelmi értékek, zöld vendégfogadás, konfliktuskezelés, problémamegoldás témakörökben.
Szakmai fejlesztési projektek
A projektek megalapozottságát, illetve az elvégzett munka értékelését segítik elő a turisztikai kutatások, vendégelégedettségi felmérések. A közép- és hosszú távú stratégia és a cselekvési programok kidolgozása, a termék- és imázsfejlesztés, valamint a kapcsolódó fenntarthatósági, környezetvédelmi kutatások által biztosítható a desztináció hosszú távon fenntartható kiegyensúlyozott fejlődése.
E kutatások és tanulmányok alapozzák meg a komplex termékek kialakítását. Ezek elősegítik a hévízi tartózkodás változatosabb, tartalmasabb eltöltését - pl. kerékpáros termékfejlesztés, garantált program rendszer, rendezvények- , ezáltal növelhető a desztináció iránti kereslet, a vendégérkezés és az átlagos tartózkodási idő javítása.
Kulcsfejlesztések:
- városi animációs programok, garantált program rendszer: Fürdővárosi koncertek, Tematikus idegenvezetések, Termékkóstoló;
- programszervezés, - fejlesztés: Szezonnyitó Fesztivál, Karácsonyi vásár, Városi Zöld Nap;
- csomag szervezés: Aktív és egészség tematikájú egységes városi csomagajánlat;
Infrastruktúra- és eszközbeszerzés;
A desztináció területén a tájékoztatási és információs-rendszer, valamint a látogatómenedzsment-rendszer vendégek igényeinek megfelelő fejlesztése hozzájárul a térség értékeinek teljesebb bemutatásához, komplexebb szolgáltatás nyújtásához és gazdasági hasznosításához.
Kulcsfejlesztések:
- információs táblarendszer: attrakcióknál tájékoztató táblák, rendezvény hirdető táblák;
- touch info pontok: 4 db érintőképernyős kültéri információs terminál, összekötve a TDM back office adatbázissal;
- Kedvezmény kártya: városi és térségi kedvezményeket tartalmazó kártyarendszer elindítása;
Informatikai rendszerfejlesztés;
A vendégkiszolgálás valamint a háttér információs rendszerek fejlesztését szolgálják.
Marketing.
A korábbi marketing tevékenységre építve, a pozícionálási stratégia és az elkészítendő arculatterv alapján marketing akciók lebonyolítására kerül sor
Kulcsfejlesztések:
- marketing tanulmányok: Pozícionálási és versenyképességi stratégia, valamint az erre épülő Arculatterv és Turisztikai márkatervezés és fejlesztés;
- marketing akciók: kiállítási részvétel a Magyar Turizmus ZRt. Balatoni RMI-vel közremûködésben, a kiállításhoz kapcsolódó city light plakát kampány, rádió kampány, invitatív és tematikus kiadványok kivitelezése, e-marketing és tartalomfejlesztés, online kampány, őszi-téli megjelenések a Magyar Turizmus ZRt. Balatoni RMI által szervezett kampányokhoz kapcsolódással;
A projekt tervezett kezdési időpontja a támogatási szerződés aláírásától függően 2010. március eleje. Teljes időtartama 15 hónap.
(Forrás: Hévíz Turizmus Marketing Egyesület)