Hangsúlyozta: az eredmény az elmúlt évben megvalósult komoly szakmai összefogásnak, a város szakmai szervezetei által összehangolt marketing munkáknak köszönhető.
A városmarketing eredményességét, a Hévízen az elmúlt évben megvalósított, országos szinten is kiemelkedő programokat, valamint a városvezetésnek a FlyBalaton repülőtér megmentésére tett eredményes lépéseit emelte ki Manninger Jenő országgyûlési képviselő, a Zala Megyei Közgyûlés elnöke a tájékoztatón tartott bevezetőjében.
Papp Gábor rámutatott: az egymilliós szám átlépését azért tartja különösen jelentősnek, mert az elmúlt esztendők nehéz gazdasági környezete országos viszonylatban nem növelte a turisztikai eredményeket nagymértékben, Hévíznek viszont éppen ebben a „visszafogott” helyzetben sikerült komoly eredményt elérnie. A polgármester köszönetet mondott a szakmai összefogásért mindazoknak, akik a város marketing munkájában részt vettek és vesznek. Jelezte: a város a vendégéjszakák utáni bevételeit újabb attrakciókra és fejlesztésekre kívánja fordítani, az eredmények azonban egyértelmûen mutatják: Hévízre másoknak is érdemes befektetni, hiszen ez a város jelentős eredményeket tud produkálni.
Az elmúlt évben útjára indított turizmus fejlesztési stratégia és marketing munka első eredményes megnyilvánulásának nevezte a vendégéjszakák számának növekedését Kepli József János alpolgármester. Hangsúlyozta: az elindult fejlesztések középtávon mutatnak majd még több eredményt, a mostani adatok viszont azt jelzik: a város ez ügyben jó úton halad.
Könnyid László turizmusért felelős alpolgármester szakmai és város stratégiai szempontból egyaránt kiemelkedőnek tulajdonította a vendégéjszakák számának egymillió fölé emelkedését. Előbbivel kapcsolatban hangsúlyozta: az elmúlt év átmenet volt a turizmusban, hiszen az Üdülési Csekk használata visszaesett, a SZÉP kártya viszont még nem jelent meg a piacon, ennek ellenére sikerül a belföldi vendégforgalomban növekedést elérni. A 2011-es évben élénkült a belföldi forgalom, így a vendégek több mint fele tavaly is belföldről érkezett a fürdővárosba. Ami a külföldieket illeti, növekedett az érdeklődés a csehek és szlovákok esetében, és emelkedést mutat az orosz turisták száma is. Hangsúlyozta: Hévíz képes volt és lesz arra, hogy mind a gyógyászat, mind a wellness terén megfelelő kínálatot nyújtson a vendégeknek, hiszen a turisták gyógy- és wellness desztinációként egyaránt tudnak gondolni a fürdővárosra.