MOBIL Parkolás

Parkoljon készpénzmentesen, applikációval!

Tájékozódjon itt a parkolás működéséről és elérhetőségeiről: Parkolási Iroda Hévíz | HÉVÜZ KFT.

Hírek, aktualitások

Betartják a banki kódex előírásait
Nemrég született meg az úgynevezett banki kódex, amely az átláthatóság és a jobb tájékoztatás érdekében szabályozza a pénzintézetek és ügyfeleik kapcsolatát. Az egyik jól érzékelhető változás az lesz, hogy a szerződésekből eltûnnek az apró betûk és a sokszor érthetetlen kifejezések.

A gyakorlati megvalósuláshoz azonban a bankoknak több feltételt is teljesíteniük kell.
- A tájékoztatás területén nem lesz elegendő ezentúl egyetlen nyilatkozat aláíratása, hogy annak felhatalmazásával dolgozzanak a hitelintézetek, hanem az ügyfélnek egyesével kell mindenről határoznia, hogy elfogadja vagy elutasítja az adott nyilatkozatot. A hitelek törlesztésénél is garanciát kell adni arra, hogy a devizában felvett hitelt devizában fizethesse vissza az ügyfél. A másik változás, hogy átlátható termékekkel kell jelentkezni a piacon és egyértelmû fogalmakat kell használni – mondta Tancsics Judit, a Hévíz és Vidéke Takarékszövetkezet hálózati igazgatója, majd így folytatta: - A nehéz helyzetbe került adósoknak is könnyebbséget hoz a kódex. Ha bajba kerülnek, minden egyes pénzintézetnek meg kell adnia a kilencven napos türelmi időt, s addig nem értékesítheti az ingatlant, nem kezdheti meg a végrehajtást és a vételi opció jogosultját sem jelölheti ki. Itt jegyzem meg, hogy ez nálunk eddig sem történt másként.
A banki ügyintézésekkel kapcsolatban korábban gyakran kifogásolták a hitelt felvevők, hogy egyoldalúan módosították szerződésüket a pénzintézetek. A kódex megerősíti ennek a tiltását, ugyanúgy, mint egy augusztus elsejével kiadott törvény, s kivételt csak konkrétan megjelölt esetekben tesz. Ezeknek a szabályoknak a betartását a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ellenőrzi, melynek a honlapján ( www.pszaf.hu) találhatják meg az érdeklődők azoknak a listáját, akik a kódexet elfogadták.

(Forrás: HÉVÍZI TV)