MOBIL Parkolás

Parkoljon készpénzmentesen, applikációval!

Tájékozódjon itt a parkolás működéséről és elérhetőségeiről: Parkolási Iroda Hévíz | HÉVÜZ KFT.

Hírek, aktualitások

Helyben marad, mégis költözik az orvosi ügyelet
Beszámolókat hallgattak meg és több rendeletet is elfogadtak legutóbbi ülésükön a hévízi képviselők. A napirendek között szerepelt az Aquamarin jövőjének kérdése és az is, hogy a lakosság maximális kiszolgálása érdekében változik, ám helyben marad az orvosi ügyelet.

A napirendi pontok többségét vita nélkül fogadta el a testület.

 

Elsőként Horváth István rendőrkapitány és Máté Szilárd őrsparancsnok beszámolóját hallgatta meg a grémium, amelyből kiderült: tavaly örvendetes módon tovább csökkent a városban a bûncselekmények száma, a tavalyelőtti 16 százalékos mérséklődés után újabb 5 százalékkal. Az emberek biztonságérzetét romboló erőszakos bûnelkövetés Hévízen nem jellemző, a felderített esetek nagy része lopás, betöréses lopás volt, amiben sok esetben állapítható meg „sértetti közrehatás” – nyitva felejtett ablak, ajtó, őrizetlenül hagyott értékek. Csökkent a balesetek száma is, halálos kimenetelû tragédia nem történt a város útjain. 2012-ben összesen 5 millió forint helyszíni bírságot szabtak ki a rendőrök 604 fővel szemben.

 

A városatyák elfogadták egyebek mellett a Hévízi Televízió idei üzleti tervét, a Hévíz-Balaton Airport pénzügyi, a Sportkör és a TDM Egyesület, továbbá a Gróf I. Festetics György Mûvelődési Központ Városi Könyvtár és Muzeális Gyûjtemény negyedéves beszámolóját. Utóbbi gazdálkodásában az év első három hónapjában 8 millió forint megtakarítás keletkezett. Az előterjesztésből kiderül: kedvezően alakultak a bevételek is, a tavalyi év hasonló időszakához képest a mozié például jelentősen nőtt. Az intézmény az első negyedévben az éves tervezett bevételek felét már teljesítette. A második negyedévi programokban nem tervez módosítást, cél a rendezvények takarékos megvalósítása.

 

Az ülésen szóba került az Aquamarin Szállodaipari Kft. jövője is.

 

- Létrehozunk egy szakemberekből, képviselőkből álló munkabizottságot, amely elemzéseket készít és megvizsgálja, hogy a kft. tulajdonában lévő eszközök mekkora értéket képviselnek. A szakmai anyag egy hónapon belül elkészül, ennek ismeretében határozzuk meg az épület és az intézmény jövőjét – fogalmazott Papp Gábor polgármester.

 

Fontos feladat a Teréz Anya Szociális Integrált Ellátó Intézmény pénzügyi hátterének rendbetétele is.

 

- Az intézmény eddig kistérségi fenntartásban mûködött, ami folyamatosan akadályokat gördített az önkormányzat döntései elé – bocsátotta előre a polgármester. – És bár a kistérségi társulások megszûntek, szeretnénk szakmailag előrelépni, ezért nem zárjuk ki, hogy a fenntartásban a korábbitól elérő formában ugyan, de a jövőben is részt vegyenek más önkormányzatok. Előtte azonban rendezniük kell adósságaikat, amire ígéretet is tettek.

 

Jövő év elejétől változások várhatók az ügyeleti alapellátásban. Mint elhangzott, a képviselő-testület és a hatásvizsgálatok egybehangzó véleménye az, hogy maradjon helyben az ügyelet, ehhez kell megtalálni a legoptimálisabb megoldást.

 

- Mivel ez komoly, sok tízmilliós anyagi ráfordítást igényel a várostól, ezért ha már vállaljuk ezt, akkor szeretnénk maximális ellátást biztosítani a helyieknek és az ide érkező turistáknak szakmailag, minőségileg és a kiszolgálásban egyaránt, azaz igényeink is nagyok az orvosszakmai részt ellátók felé – hangsúlyozta Papp Gábor.

 

Az orvosi ügyelet helyszínének kijelölése komoly fejtörést okoz, ugyanis a gyógyfürdőkórházban lévő rendelőben nincs elég hely a törvény által előírt kétágyas fekvő megfigyelő kialakítására, így onnan ki kell költözni. Felmerült, hogy az Aquamarin területén, ám külön helyrajzi számon lévő kőház némi átalakítás után alkalmas lehet a központi ügyelet ellátására és egyben a háziorvosi rendelők telephelyéül is szolgálhatna. Lehetséges helyszín még a Flávius Üzletház, amelynek hatalmas előnye, hogy könnyen megközelíthető. Gelencsér János képviselő, mint megoldandó problémát vetette fel: gondot okoz, hogy az orvosi rendelések után, hétköznapokon 12 és 16 óra közt probléma esetén nincs kihez fordulni, ügyelet ugyanis csak délután 4 és reggel 8 óra között van, gyermekorvosi ügyelet pedig csak 21 óráig.

 

Több képviselő is rákérdezett, csúszik-e az egregyi projekt.

 

- Semmiféle csúszás nincs. A közbeszerzés kiírása, majd lezárulta után azonnal elindul a munka, várhatóan egy hónap múlva, és reményeink szerint 2014 év vége helyett fél évvel korábban, vagyis már tavaszra befejeződik a beruházás. Amint kiderül a pontos menetrend, az ott mûködő vállalkozásokkal is tárgyalóasztalhoz ülünk, hogy egyeztessünk és megkérjük őket, hogy alkalmazkodjanak a munkálatokhoz, hiszen egy városrész félmilliárd forintos fejlesztését mindenkinek megfelelő türelemmel kell viselnie.

 

Forrás / Varga Lívia