Nem kis dilemma előtt állt a marketing Egyesület. A tavalyi szigetcsépi cserszegi fûszeres nektár egy félédes bor volt, mely a közönség körében is népszerûnek bizonyult. Ugyanakkor a szakmai szempontokat és a beérkezett igényeket mérlegelve megfogalmazódott, hogy érdemes lenne a félszáraz, száraz borok irányába terelni a közönséget. Olyan észrevételek is érkeztek, hogy a környékbeli termelőket helyezze előtérbe az egyesület. - Nem könnyû a feladat, hiszen a minőség mellet van egy mennyiségi kívánalom is, amit a környékbeli termelők közül kevesebben tudnak teljesíteni. Mégis megpróbáltunk miden kívánalomnak megfelelni, így kétféle szortimentet állítottunk össze, melyben megtalálható a helyi pincészetek olaszrizlingje és a tavalyi félédes is – mondta Baráth Zsolt az egyesület gasztronómiai felelőse.
A tizenhárom nedût több órán át elemezték a bírálók. - A vörösborok után a fehér bor divatja jön el, így mi is ezek közül válogatunk, méghozzá az illatos fehér borok közül. Az elsődleges szempont az illat és az íz harmóniája – adott betekintést munkájukba Dr. Bakonyi László. A zsûri elnöke elismerőleg szólt a minőségről: -Gyönyörû borokat kóstolunk, s nem könnyû a döntés. De ezért vagyunk öten.
A szakmai szempontból kiváló száraz és félszáraz fehér borok helyett a tömegízlés gyakran előtérbe helyezi a félédes fajtákat. Így a bírálat során az a dilemma is felvetődött, hogy vajon a hozzáértők által elismert borokat hogy lehet eladni a nagyközönségnek. – A vásárló tulajdonképpen azt választja, amit kínálunk neki. Félédes bort kedvelőket gyakran megkóstoltattam már kitûnő félszáraz vagy száraz fehér borral, amit aztán elégedetten fogadtak – fogalmazta meg ízlésformálás lehetőségét Pampetrics György borkereskedő.
- A marketing tevékenységünkön is múlik, hogy mit tudunk eladni. Persze a palackban benne kell lennie a minőségnek, ám úgy kellene eladnunk a borainkat, ahogy azt a franciák is teszik. A vendég nem arra kíváncsi amit otthon is megkaphat, hanem a helyi sajátosságokat keresi. Ezt kell kihasználnunk – erősítette meg a véleményt Zámbó Tibor a Hotel Carbona vendéglátás igazgatója. Első körben nem sikerült döntést hozni, így a legtöbb voksot kapott borokat újra kóstolta a zsûri. Végül így tették le voksukat a bírák a közeli termőhelyen - Pogányváron - érlelt szőlőből készített száraz fehér bor mellett.
(Forrás: HÉVÍZI TV)