Az eddigi évek tapasztalata azt mutatja, hogy a bor, mint marketing termék méltó helyet foglal el Hévíz kommunikációjában. Az elmúlt év győztes borából közel 1.600 palack értékesítésében segédkezett a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület tagsága.
A borválasztásnál Baráth Zsolt egyesületi elnök vezényletével a hat fős szakmai zsûrire nehéz feladat várt, hisz a közel három órás választás során 12 pincészet 17 borából kellett a győztest kiválasztaniuk. Nem segített az sem, hogy a fináléba jutott két bor teljesen megosztotta a bírákat. A végső körben maradt félédes cserszegi fûszeres és a későbbi nyertes 3-3 szavazatot kapott.
A társadalmi zsûri véleményét is kikérték az ítészek, így a szoros verseny eredménye: a Szent György-hegyi Fischer pincészet 2007-es évjáratú Badacsonyi Pinot Blanc bora kapta a Hévíz Város Bora 2011 címet, melyet egy éven át viselhet, és április közepén kerül forgalomba.
A jó hangulatú, kedélyes légkörhöz a borok sokszínûsége, a változatos illatok, zamatok mellett bordalok is hozzájárultak.
A Fischer Pincészet tulajdonosa Herr Fischer - Burgenlandból származó magyar kötődésû bortermelő - 2002-ben vásárolta első birtokát Badacsonyban, mely birtok azóta 55 hektárra bővült. Földjén fele-fele arányban megtalálhatók mind a fehér és kék szőlőfajták, különösen a sauvingon blanc, pino blanc, chardonnay, pinot noir, merlot, cabernet franc. Tiszta ízû és illatú borai sikeréhez a gondos technológia is hozzájárul. A győztes pinot blanc-t íz és illatvilágában is fajtájára jellemző, gyógynövényes, citrusos aromák teszik karakteressé, palackban érlelt nemes borrá.
Gratulálunk a díjhoz és hisszük, hogy munkássága, bora hozzásegíti Hévíz Városát méltóan prezentálni a világ felé!
Bővebb információk: Tourinform Hévíz 8380 Hévíz, Rákóczi u. 2. Tel.: 83 / 540 131 heviz@tourinform.hu
(Forrás: Városháza)