Budapesti Vásárközpontban megrendezett négynapos Utazás 2018 kiállításon 280 kiállító mutatkozott be 23 országból.
A két pavilonban, több mint 25 ezer négyzetméteren, idén immár 41. alkalommal megrendezett programsorozat fő témája az aktív kikapcsolódás volt, de a turizmus szinte minden ága képviseltette magát március 1. és 4. között. Ganczer Gábor, a szervező Hungexpo Zrt. vezérigazgatója a díszvendég Hévízről elmondta: a város turizmusának komoly kihívást jelentett a gazdasági válság és a hagyományos orosz vendégkör elmaradása. Azonban a civil és az üzleti szféra összefogásával, régiós partnerekkel az alig ötezer lakosú város turizmusa rekordévet zárt 2017-ben, ami számos megyét megelőzve a magyarországi turizmus 4 százalékát jelenti, írja a távirati iroda. Az Utazás 2018 kiállítás külföldi díszvendége, Marokkó is a megújulást, a tudatos turisztikai fejlesztést szimbolizálja - tette hozzá a vezérigazgató. Arról pedig már Mohammed Sajid, a Marokkói Királyság turisztikai minisztere beszélt, hogy amint Hévíz Magyarországon a turizmus motorja, úgy Casablanca is az Marokkóban, amelynek a polgármestere volt korábban. Szólt továbbá arról is, hogy Marokkó és Magyarország turisztikai kapcsolatai tavaly ősz, a közvetlen légi járatok elindulása óta egyre szorosabbak. A tíz társkiállítót felvonultató hévízi standon hamisítatlan zalai vendégszeretettel, különleges játékokkal és akciós szállásajánlatokkal várták az érdeklődőket, akikből sosem volt hiány. A betérők kóstolhattak finom koktélokat és helyi termékeket, a jó hangulatról pedig a város zenekara, a Happy Dixieland Band gondoskodott. Na meg az értékes nyeremények: hévízi wellness-hétvégéket sorsoltak ki, és egy családi hőlégballon-repülést is lehetett nyerni. A stand fogadókapuja egy Hévízt megidéző tornyos épület volt, belül pedig feltûntek a vízen úszó tavirózsák, továbbá a hévízi iszap, amelyben ajándékokat rejtettek el a vállalkozó kedvû vendégek számára. A kiállítók közt volt kézmûves és húskereskedő is. A kiállítás zártkörû szakmai nappal kezdődött, a konferenciákon és kerekasztal-beszélgetéseken a turizmus legfrissebb trendjeit és az ágazatot sújtó munkaerőhiányt vitatták meg. Papp Gábor polgármester több előadást is tartott. Bemutatta egyebek mellett Hévíz fejlesztéseit, szólt a város nagyszabású terveiről, beszélt a vidéki repterek jelentőségéről. A Hévízi Szobakiadók Szövetségének elnöke, Lajkó Ferenc a hévízi modell néven ismertté vált, szálláskiadóknak kiírt minőségfejlesztési pályázat részleteit ismertette, s bemutatkozott a gyógyfürdőkórház is.
- Büszkék vagyunk arra, hogy a szállodákkal és a városban mûködő szolgáltatókkal közösen a szakmának és a standunkat felkereső kül- és belföldi vendégeknek meg tudtuk mutatni Hévíz gazdaságát – emelte ki Papp Gábor, hozzátéve: az élénk médiaérdeklődés pedig még messzebb viszi majd a város jó hírét. – A látogatók közt minden korosztály képviseltette magát, köztük nagyon sok fiatal. Olyanok is érkeztek, akik már ismerik Hévízt, és olyanok is, akik még nem. Építettük külkapcsolatainkat is, hiszen standunkon számos neves vendég megfordult, így például Mohammed Sajid marokkói turisztikai miniszter. A vele való tárgyalás akár együttmûködést is hozhat Hévíznek.