Mindezekről a sikerekről ma sajtótájékoztató keretében számolt be Papp Gábor polgármester, Pusztai Erzsébet, a TDM egyesület elnöke és Horváth Orsolya, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.
Pusztai Erzsébet rámutatott: a sikeres pályázatok közül az egyik legkiemelkedőbb megvalósítása jelenleg is zajlik: a „Desztinációs együttmûködés további erősítése, Hévízen az „élet forrásánál” címû pályázat 2010. január 05-én részesült támogatói döntésben, a projekt 52.861.668,- Ft-os összegben került elfogadásra, a támogatás mértéke az elszámolható összköltség 85%-az, azaz 44.932.418.-Ft. Megvalósítása 2010. március 19-ével vette kezdetét, a projekt zárás tervezett dátuma 2011.október 16-a.
- A program keretében képzéssorozatok, tanulmányutak, eszközbeszerzések, különböző marketing elemek valósultak meg. Ebből a forrásból került megrendezésre a nagy sikerû, Boldog Békeidők Hévíze rendezvénysorozat, a Karácsonyi Vásár, a Városi Zöldnap és a Kerékpáros sportnap is. Programonként 24 alkalommal rendeztünk belvárosi sétát, római kori kalandozásokat és termékkóstolót, német-magyar nyelven – mondta Pusztai Erzsébet, hozzátéve: e pályázat folytatására nyílik lehetőség most, hiszen az egyesület újabb nyertes pályázattal büszkélkedhet: 2011.július 22-én a ROP támogatói döntésben részesítette az egyesület május 2-án beadott, TDM együttmûködés további erősítése Hévízen, az "élet forrásánál" címû pályázatát.
Ez a pályázat 101. 500. 894,-Ft elfogadott projekt összköltséggel, 78,4 %-os intenzitással, azaz 79. 625. 482,-Ft megítélt támogatással valósulhat meg. A pályázat olyan részprojektekből épül fel, mint a termékfejlesztés, turisztikai információs rendszerek bővítése, szakmai együttmûködések támogatása, különböző marketing eszközök fejlesztése, újabb képzéssorozatok, monitoring és nem utolsó sorban vendég elégedettség mérés, de nagyobb szabású infrastruktúra és eszközfejlesztés is szerepel a programban.
- Az eredményes pályázatok, a hatalmas népszerûségnek örvendő eddig megvalósított programok, a nemrég elkészült Hévíz Kártya mind azt mutatják, hogy a turisztikai szervezetek átalakítása, az önkormányzat és ezen szervezetek együttmûködése jelentős sikereket hozhat a városnak, s ez alatt nem csupán az önkormányzatot, de a vállalkozókat, a szobakiadókat, minden itt élőt érthetünk – emelte ki Papp Gábor. – A városvezetés eltökélt szándéka volt, hogy a turisztikai szolgáltatások terén komoly, minőségi változásokat generál. A visszajelzések pozitívak, a kritikák segítik a további munkát. Az önkormányzat határozott elképzelése van a folytatást illetően is, a Hévíz Kártya esetében például a kártyaolvasás rendszerének kidolgozásán fáradozunk.
Horváth Orsolya az együttmûködés térségi szintû sikereiről számolt be, melynek jó példája az a Leader-pályázat, melynek eredményeként a térség értékeit bemutatni hivatott 3D-s kiadványt készíttettek, s ezt hamarosan plakát megjelentetése is követi.