MOBIL Parkolás

Parkoljon készpénzmentesen, applikációval!

Tájékozódjon itt a parkolás működéséről és elérhetőségeiről: Parkolási Iroda Hévíz | HÉVÜZ KFT.

Hírek, aktualitások

Lotus Retro harmadszor
Az autózás történetének széles keresztmetszetébe kaptak bepillantást mindazok, akik kilátogattak a III. Lotus Retro veteránautó szépségversenyre és luxusautó kiállításra, a hévízi Rogner Hotel parkjában. A teljességből tudatosan esett ki néhány évtized. A szervezők ugyanis kikötötték, hogy a modern csodák mellett szereplő veterán kategóriában kizárólag harminc évnél idősebb automobilokkal nevezzenek a tulajdonosok.

Idén is rangidősnek számított a korábbi évekből már ismert, 1917-es gyártmányú Oldsmobil, ám a kiállított veteránautók felével még nem találkozott a közönség. A Hévíz és Keszthely közti felvonulásra készülődve sokan még csiszoltak egy kicsit az amúgy már csillogó-villogó karosszérián. A többség úgy ismeri az autóját, mint a saját tenyerét. Az igazi megszállottak időről időre szétszerelik az autót, kifényezik, megolajozzák az alkatrészeket, majd újra összerakják a gépet. Váratlan helyzetek mindig adódhatnak, s az üzemképes állapot fenntartásához lelemény is kell. A tulajdonosok már megtanulták, hogy lehet áthidalni a problémákat. Öt perccel a felvonulás kezdete előtt sikerült megjavítani az Austin rakoncátlankodó motorját, míg az 1923-ban gyártott Renault tulajdonosa is térült-fordult egyet, s máris azzal a hírrel érkezett vissza, hogy a szépségversenyre lesz új szélvédője a francia veteránnak. – Pécsről hoztuk trélerrel és amikor legördítettük, akkor történt a baleset. Beleakadt a ponyvába és letört a szélvédő – mondta Sági Endre, akinek több oldtimere is van. A Renault egyébként egy beomlott garázsból került elő a 70-es években. Első gazdája még nem törekedett az eredethûségre, minden beépített, amit a gép „elbírt”. Aztán egy restaurátor vette kézbe, s tőle vásárolta meg a család, hogy a hosszú évek alatt minden alkatrészt eredetivel pótoljanak. Sokat bíbelődnek vele, indult is a motor az első kísérletre. Erre a törődésre már kevés ideje van az ugyancsak gyûjtő Ormódi Bélának, aki egy hófehér 1956-os évjáratú Rolls Royce-sal érkezett. – Ez a maga korában az abszolút luxus megtestesítője volt. Mûszaki különlegessége, hogy a kormány és a fék akkor lép mûködésbe, mikor az autó indul. Ezek ugyanis a kardántengelyre vannak rászerelve és nem a motor hajtja. A végsebessége 160 km/óra, egyébként pedig a luxus az, ami egyedivé teszi – adta meg az alapparamétereket a tulajdonos.
A veteránok közt közel 50 autó szerepelt, köztük legendás márkák remekei, nyitott sportkocsik, státusszimbólumok no és hatalom olyan megtestesítője, mint az emlékezetes Csajka.
A Lotus Retro repertoárját a mai kor luxusautói egészítették ki, melyeket hosszas utánajárás nélkül – kellő anyagi háttérrel - bárki olyan felszereltséggel, extrákkal és színben vásárol meg, ahogy neki tetszik.

(Forrás: HÉVÍZI TV)