-Dicséretes és ritka, hogy egy város valamennyi oktatási intézménye belevág egy ilyen projekt megvalósításába, ami a résztvevőktől nagymértékû szemléletváltást kíván, hiszen itt nem hagyományos módon kell tanítani, nem a gyermekek lexikális tudását kell gyarapítani, hanem azokat a képességeket kell kifejleszteni bennük, melyekkel az életben bármilyen problémát könnyen meg tudnak oldani. A tanárok, nevelők személyre szabottan foglalkoznak a diákokkal, s igyekeznek felkészíteni őket az egész életen át tartó tanulásra – sommázta a módszer lényegét Bertók Sándor, a projekt folyamattanácsadója.
-Ez a projekt abban segítette az iskolákat és az óvodákat, hogy új eszközökkel, új módszerekkel ismerkedhessenek meg. Erre a célra nyerték el a TÁMOP programban azt a 64 millió forintot, melyből 25-25 millió forintot az általános iskola és a Bibó Gimnázium, 7-7 millió forintot pedig a két óvoda kapott – mondta Szarka László projektmenedzser, majd hozzátette: - Ebből az összegből több tantárgy esetében bevezethették a kompetencia alapú oktatást, nagyon sok oktatási segédeszközzel, köztük tankönyvekkel, laptopokkal, digitális táblákkal gyarapodtak. Ráadásul a város szinte valamennyi pedagógusa 60 vagy 120 órás továbbképzésen vehetett részt.
-Óvodáinkban a Méhecske és a Napocska csoportban valósult meg a kompetencia alapú oktatás, melynek segítségével az egészséges életmódra, a környezet védelmére, az életadó víz fontosságára hívtuk fel a figyelmet. Tettük mindezt játékos rendezvényekkel, sportnapokkal, melyekbe több szülőt is sikerült bevonnunk. Hasonló módszereket ugyan már évek óta alkalmaztunk a nevelésben, de a projekt során nagyon sok új ötletet kaptunk, szakmai szempontból töltekeztünk. Összességében azt mondhatjuk, hogy az óvónők és a gyerekek is nagyon élvezték a programot – összegezte a tapasztalatokat Péterné Bakos Marianna, projektasszisztens.
Az általános iskola pedagógusai és diákjai számára is újdonságot jelentett a módszer. Itt matematikából tantárgytömbösítést vezettek be, az egészséges életmód alapjait pedig több hetes projekttel igyekeztek elsajátíttatni. Idegen nyelven ismerkedhettek meg a tanulók Hévíz történetével, nevezetességeivel, melyek felfedezésében azok a tanórák is segítettek, melyeket a Muzeális Gyûjteményben tartottak meg. Az idegen nyelv volt az egyik mûveltségterület a Bibó Gimnáziumban is, ahol ugyancsak bevezették az életszerû oktatást.
-Iskolánkban a német és az angol nyelv tanítása mellett a matematika, a fizika tantárgyaknál és a magyar nyelv és irodalom mûveltségterületénél jelentkezett a kompetencia alapú oktatás. Bizonyos rendezvényeinket is e módszer szellemében szerveztünk meg, ilyen volt például az iskolai uniformisokat felvonultató divatbemutatónk, ahol a gyerekek angolul és németül beszéltek társaiknak egy-egy ruhadarab jellemzőiről. Nagy sikert aratott az a fizikai kiállítás is, ahol a diákjaink interaktív módon figyelhettek meg bizonyos jelenségeket. A tanáraink visszajelzései szerint a tanulók fogékonyak erre a módszerre – tekintette át az elért eredményeket Nagy Boldizsár, projektasszisztens.
(Forrás: HÉVÍZI TV)