Mint ismert, a testület a közelmúltban érvénytelenné nyilvánította a gyorsított közbeszerzési eljárást. A Közbeszerzési Értesítő Szerkesztőbizottság által kért formai hibák javításra kerültek és a részvételi felhívás pénzügyi követelményeinek áttekintését követően, módosították a jelentkezési feltételeket. Hogy több ajánlattevő is jelentkezhessen a feladat elvégzésére, a közbeszerzési szakértővel egyetértésben a tőke-ellátottsági mutatót 25%-ról 20%-ra, a likviditási rátát 100%-ról 80%-ra, az árbevétel arányos nyereségi mutatót 4%-ról 3 %-ra csökkentették. Egyebekben pontosították a bírálati szempontok megfogalmazását is.
A napirend vitája kapcsán elhangzott, hogy a rendkívül bonyolult, összetett és nehéz pályázati szisztéma miatt szinte lehetetlen megfelelni az elvárásoknak. Az 1500 oldalas dokumentum precíz, hiba nélküli elkészítése alig lehetséges. A csúszás miatt sajnálkozását fejezte ki Rábai József, Papp Gábor, Gelencsér Béla és Vértes Árpád polgármester is, és reményüket fejezték ki, hogy az időveszteség érdemben nem befolyásolja az áhított projekt befejezését.
A képviselő-testület még tavalyelőtt nyújtott be pályázatot az új autóbusz pályaudvar építése tárgyában. A projekt nem nyert támogatást, mivel az akkori kiírás és a bírálati szempontok szerint a nagyobb lakossággal rendelkező települések élveztek előnyt. A testület még egy októberi határozatában rendelte el a NYDOP-2009-3.2.1/B jelû, a „Közösségi közlekedési infrastrukturális beruházások” támogatását célzó pályázat előkészítését az autóbusz pályaudvar létesítése érdekében. A 2007-ben beadott pályázat aktualizált költségvetését a hivatal változatlan koncepció mellett készíttette el. A 1627/7 helyrajzi számú területre tervezett beruházás nettó 331,7 milliós projektköltségvetését a testület tagjai elfogadták, és egyúttal elrendelték a 15 százalékos önrész: azaz 49,7 millió biztosítását a városi költségvetés céltartalékában elkülönített pályázati alap terhére. A város beszerezte az összes jogerős hatósági (építési, környezetvédelmi stb.) engedélyeket a projekt indításához.
A testület többsége nem támogatta Füzesi Lászlóné az ülésen bejelentett felvetését, hogy a buszpályaudvar, vagy fedett buszváró-sor inkább a Flavius üzletház parkolója mellett kapjon helyet. Az ötlete elnyerte ugyan Papp Gábor és Gelencsér Béla tetszését is, de az utóbbi variációt, Gelencsér Hédi szerint, nem támogatná az üzletház vezetése. Vértes Árpád szerint, a megyei közlekedési zrt. sem preferálná a hirtelen jött ötletet. Úgy látta, ha az átköltöztetés tovább késlekedne, akkor, a naponta a jelenlegi buszpályaudvarra beközlekedő 270 busz tovább fertőzné a gyógytó környezetét. A Flavius egységeihez épített parkolókat pedig Tüdő László, városfejlesztési és építésügyi osztályvezető véleménye alapján sem lehetne máshová áthelyezni. Az eredeti előterjesztés megszavazására és a pályázatról való lekésés megakadályozására buzdított Naszádos Antal, alpolgármester is. Mivel a környezetvédelmi szakhatóságok által előírt kikötések is figyelembe lettek véve a beruházás előkészítésénél, ezért Rábai József is igent mondott a pályaudvar kitelepítésére.
(Forrás: A Városháza sajtóreferense)