A tavalyi esztendőt kettősség jellemezte, hiszen csökkent a külföldi látogatók száma, a hazai vendégforgalmat tekintve viszont sikerév volt 2006. – Elsődleges célunk, hogy a külföldiek körében megfordítsuk a negatív tendenciát valamint az Unió szintjére emeljük a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák arányát. Európában a turisták 60%-a hazai és 40%-ot tesz ki a külföldi vendégek aránya. Ma Magyarországon ez fordított, hiszen a tavalyi kiemelkedő eredmény után is még csak 48%-ot képviselnek a belföldi vendégek – ismertette a vezérigazgató. Magyar Turizmus Zrt. és a szolgáltatók közös célja a magasabb bevétel elérése, amelyből többet lehet visszaforgatni a turizmusba.
A külföldre irányuló munka fontos eleme fontos a pozitív országkép kialakítása. Egy svájci kutatóintézet például fals megállapításokra épülő véleményt tett közzé. – Nem igaz, hogy nem vagyunk vendégszeretők, ne kedvelnénk a külföldieket, de nem beszélünk nyelveket, rosszul kommunikálunk, ami félreértésekre adhat okot – világította meg a negatív a véleménynyilvánítás hátterét Róna Iván. Megfelelő marketing eszközöket kívánnak alkalmazni annak érdekében, hogy a tavaly 9%-kal csökkent külföldi vendégforgalom után legalább a 2005-ös eredményeket sikerüljön elérni. Kiemelt termék Budapest és a Balaton régió. Ez utóbbi gondja, hogy megfelelő infrastruktúra és vonzó szoláltatások hiányában szezonon kívül még nem sikerül itt tartani a vendégeket. Ugyancsak kiemelt termék az egészség- és gyógyturizmus. Egyre fontosabbnak tûnik a preventív irány, a megelőző, rekreációs kezelések hangsúlyozása, s több országgal is intenzív tárgyalás folytatnak annak érdekében, hogy a külföldiek hazájuk társadalombiztosítási támogatásával Magyarországon vehessenek igénybe egészségügyi szolgáltatásokat. Számos lehetőséget tartogat a hivatás- vagy konferenciaturizmus fejlesztése is, hiszen a leginkább fizetőképes réteget célozza meg.
A belföldre irányuló törekvések megvalósításának fontos eleme a presztízs növelése. A tavalyi kiemelkedő eredmény egyik oka, hogy minden eddiginél magasabb összegben, 16 milliárd forint értékben váltott be üdülési csekket a lakosság. - Idén az a legfontosabb, hogy a tavalyi forgalmat sikerüljön megismételni. Azért nem gondoltunk bátrabbat, mert idén az inflációs hatásokra nőnek a családi kiadások és a szabad rendelkezésû jövedelemhányad lecsökken – ismertette a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
A marketing munkában átrendeződnek a hangsúlyok, s vezető helyre került az internet. Külföldön már nem csak információszerzésre, hanem helyfoglalásra, vásárlásra is egyre többen használják a világhálót. Az itthon.hu weblap a hazai közönségnek szól, ám az önálló osztály irányítása alatt álló internetes munka nyomán 27 nyelven érhetők még el Magyarországról szóló információk. Növekszik az újságírók, utazásszervezők, pultosok számára szervezett tanulmányutak száma, hogy saját pozitív tapasztalataikra építve közvetítsék az ajánlatokat. Több szakmai rendezvény, roadshow került be az éves tervbe, mialatt csökken a vásári megjelenések száma. Míg tavaly 180 vásáron volt jelen a Magyar Turizmus Zrt, addig, idén csak 80-ra jelentkezett be, 2008-ban pedig mindössze a 40 nemzetközi presztízsvásáron vesz részt.
(Forrás: Hévízi Tv)