MOBIL Parkolás

Parkoljon készpénzmentesen, applikációval!

Tájékozódjon itt a parkolás működéséről és elérhetőségeiről: Parkolási Iroda Hévíz | HÉVÜZ KFT.

Hírek, aktualitások

Tájékoztató az egyéni vállalkozókat, cégeket érintő változásokról
2010. január elsejétől az egyéni vállalkozók és cégek egyedül a vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentését intézhetik személyesen az okmányirodákban, az ügyintézés többi része elektronikusan, az Ügyfélkapun keresztül történik. A változásokról, az illetékfizetésről, a letölthető nyomtatványokról, valamint a beküldés folyamatáról itt tájékozódhatnak!

Tisztelt Ügyfeleink!

Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény (Evectv.), valamint a kapcsolódó végrehajtási rendeletek - 2010. január 1-jei hatályba lépésüket követően - a tevékenység megkezdésének bejelentése kivételével megszüntetik az okmányirodákban történő személyes ügyintézés lehetőségét.

Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése marad az az egyedüli ügytípus, amely mind személyesen az okmányirodában, mind pedig elektronikus úton intézhető lesz.

2010. január 1-jét követően a változás-bejelentési, a szünetelés, illetve megszüntetés bejelentési ügyek kizárólag elektronikus úton – erre szolgáló elektronikus nyomtatványok igénybevételével – az Ügyfélkapun keresztül kezdeményezhetőek.

I. AZ EGYÉNI VÁLLALKOZÓKRA VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOK
Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése
Az egyéni vállalkozó tevékenység megkezdését 2010. január 1. napjától személyesen vagy elektronikus úton, az ügyfélkapun keresztül lehet bejelenteni az országos illetékességgel rendelkező hatóságnál (továbbiakban: Okmányiroda).

Az egyéni vállalkozói tevékenység 2010. január 1. napjától nem köthető az egyéni vállalkozói igazolványhoz, annak kiváltása csak lehetőség lesz.
Ha az egyéni vállalkozó úgy ítéli meg, hogy mûködését az igazolvány segítheti, illeték megfizetése mellett személyesen kérheti annak kiadását az okmányirodánál.
Ezen időpontot követően a vállalkozói igazolvány kiváltása a tevékenység megkezdésének és folytatásának nem feltétele, az csak az ügyfél (egyéni vállalkozó) kérésére kerül kiállításra. A 2010. január 1-jét megelőzően kiadott vállalkozói igazolványok a bennük foglalt adatok megváltozásáig, illetve visszavonásukig továbbra is érvényesek maradnak.

II. AZ ÚJ TÖRVÉNY HATÁLYBA LÉPÉSEKOR MÁR EGYÉNI VÁLLALKOZÓKÉNT TEVÉKENYKEDŐK HELYZETE

Kiemelendő, hogy a jelenleg már egyéni vállalkozói igazolvánnyal rendelkező egyéni vállalkozók számára az új törvény hatályba lépésével semmilyen új feladat, kötelezettség nem jelentkezik.
Adataikat a KEK KH jelenleg is kezeli. Erre tekintettel az Evectv. hatályba lépése miatt tőlük adatszolgáltatás, vagy bármely más közremûködés nem kérhető.
A jelenlegi egyéni vállalkozói igazolványok a továbbiakban is használhatóak és alkalmasak lesznek a bennük szereplő adatok közhiteles igazolására.

III. ILLETÉKFIZETÉS

Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése, a változás-bejelentés, az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésének és megszûnésének bejelentése díj és illetékmentes.
A vállalkozó igazolvány kiadása iránti eljárás illetéke továbbra is 10.000 forint.

A vállalkozói igazolványban feltüntetett adatok változása miatti igazolványcseréért – a módosítások számra tekintet nélkül – 3.000 forint illetéket kell fizetni.

A megrongálódott, megsemmisült, elveszett vállalkozói igazolvány pótlása iránti eljárás illetéke 5.000 forint.

Illetékmentes a módosítás, ha arra a vállalkozói igazolványban feltüntetett helységnév, utcanév, házszám állami vagy önkormányzati döntés alapján történő megváltoztatása miatt kerül sor.

IV. EGYÉNI VÁLLALKOZÁSSAL KAPCSOLATOS LETÖLTHETŐ NYOMTATVÁNYOK

Első lépésként le kell tölteni az ÁNYK (Általános Nyomtatványkitöltő Alkalmazás) az alábbi helyről:
http://www.apeh.hu/bevallasok/nyomtatvany/keretprogramok/abevjava_ins
A keretprogram telepítése után, a
http://www.magyarorszag.hu (egyéni vállalkozói ügyintézés) vagy a http://www.nyilvantarto.hu/kekkh/kozos/index.php?k=letoltheto_hu_egyeni
segítségével ki kell választani a székhelyének (tevékenység kezdés bejelentése esetén a választott székhelyének) okmányirodát, ahhoz a megfelelő nyomtatványt:
- Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése (vállalkozás indítása)
- Változás bejelentés – mûködő vállalkozások esetén – (szüneteltetés, megszüntetés bejelentése is)
A kiválasztott nyomtatványt kell mentenie a számítógépre, majd az ÁNYK program segítségével megnyitva kitölteni (a kitöltési útmutató segítségével).
A kitöltött ûrlapokat az Ügyfélkapuba (http://www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu) történő bejelentkezést követően az Általános dokumentumfeltöltő alkalmazás oldalán töltheti fel.

Részletesebb tájékoztató a nyomtatványok kitöltésének és beküldésének folyamatáról, a http://nyilvantarto.hu/kekkh honlapon olvasható, vagy az Okmányiroda a 06-83-500-806 telefonszámán.


Dr. Tüske Róbert jegyző

(Forrás: Városháza)